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2023.09.22
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テーマ: 仮想通貨(1872)
カテゴリ: Web3


Ushering in a new era of Web3 gaming by
making Play-to-Earn sustainable

「稼ぐために遊ぶ」を持続可能なものにして Web3 ゲームの新時代を先導する





MURTUZA
MERCHANT


マルツーザ 商人


January16, 2023

2023
1 16


With the Web3 gaming sector often employing unsustainable play-to-earn economic designs, a service economy approachable gamer to earn without having to invest.
Web3 ゲーム分野では持続不可能な「稼ぐために遊ぶ」経済設計が採用されていることが多いため、ゲーマーにとっては投資をする必要なく収益を得ることができるサービス経済です。



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While 2021 will primarily be remembered for the explosive price appreciation seen across crypto assets and NFTs, blockchain gaming also saw a rapid expansion in user adoption and blossomed into  taking up more than 50% of all activity across the blockchain industry .
2021 年は主に暗号資産と NFT 全体で見られる爆発的な価格上昇で思い出されますが、ブロックチェーンゲームもユーザーの採用が急速な拡大を見て、発達してブロックチェーン業界全体のすべての活動の 50% 以上を占めるようになりました。


Most of these Web3 games employ a play-to-earn (P2E) economic design where players are rewarded for their time, efforts, and in-game accomplishments. Combining the core gameplay with economic mechanics, most P2E Web3 games rely on rewarding gamers with in-game items in the form of NFTs or with the platform’s native tokens.
これらの Web3 ゲームのほとんどは、プレイヤーが彼らの時間、努力、ゲーム内の成果に対して報われる「稼ぐために遊ぶ」 (P2E) 経済設計を採用しています。コアゲームプレイと経済的な仕組みを組み合わせたほとんどの P2E Web3 ゲームは、 NFT 形式のゲーム内アイテムまたはプラットフォームのネイティブトークンでゲーマーに報酬を与えることに依存しています。


This model, however, has proven to be highly unsustainable in bear markets and has compelled Web3 gaming entrepreneurs to shift to a hybrid solution involving both NFTs and fungible tokens (FTs). Offering better liquidity on account of fungible economics, this generation of Web3 games is now being superseded by a revolutionary economic design that could power the P2E Web3 gaming sector toward achieving better sustainability.
ただし、このモデルは弱気市場では非常に持続不可能であることが証明されており、 Web3 ゲームの起業家は、 NFT と代替トークン (FT) の両方を含むハイブリッドソリューションに移行することを余儀なくされています。代替可能な経済性のためにより良い流動性を提供するこの世代の Web3 ゲームは、現在、 P2E Web3 ゲームセクターがより良い持続可能性を達成するために力を与えることができる革新的な経済設計に取って代わられています。


Challenges plaguing the Play-to-Earn gaming space
「稼ぐために遊ぶ」ゲームの場を悩ませるやりがいのある問題


NFT-only Web3 games, also known as  Gen 0 due to their somewhat underdeveloped economies, are prone to issues regarding token liquidity, asset valuation, and low trade frequency. In such games, low NFT trading volumes restrict the value added to the game economies, negatively impacting the market capitalization of the native tokens even further. Combine this inherent design flaw with a bearish crypto market, and it is not hard to see why many of these games perish in such scenarios.
NFT のみの Web3 ゲームは、経済がやや発展していないため世代 0 とも呼ばれ、トークンの流動性、資産評価、および低い取引頻度に関して問題が発生しやすくなります。このようなゲームでは、 NFT の取引量が少ないと、ゲーム経済への付加価値が制限され、ネイティブトークンの時価総額にさらに悪影響を及ぼします。この固有の設計上の欠陥と弱気な暗号市場を組み合わせると、これらのゲームの多くがそのようなシナリオで何故滅びるかを理解するのは難しいことではありません。。


Additionally, many of these Gen 0 games are merely tokenized versions of Web2 games, functioning outside of a blockchain but employing crypto assets in a bid to latch onto Web3 users. As a result, most of these games do not last beyond the first few months since launch,
leaving most of their users with NFTs that do not have any tangible value outside the game. The need for immersive gameplays supported by robust economic designs is therefore critical for the future sustainability of the blockchain gaming sector.

さらに、これらの世代 0 のゲームの多くは、 Web2 ゲームのトークン化されたバージョンにすぎず、ブロックチェーンの外部で機能しますが、 Web3 ユーザーを取り込むために暗号資産を採用しています。その結果、これらのゲームのほとんどは、発売から最初の数か月を超えて持続せず、ほとんどのユーザーは、ゲーム外で具体的な価値を持たない NFT を持っています。したがって、堅牢な経済設計に支えられた没入型のゲームプレイの必要性は、ブロックチェーンゲームセクターの将来の持続可能性にとって重要です。


Moving away from NFT-driven economic models toward
sustainability
NFT
主導の経済モデルから持続可能性への移行


The first step in this direction has been the introduction of the next generation of Web3 games, those employing fungible tokens representing items with higher trading volumes and NFTs for more valuable in-game items.
この方向への最初のステップは、取引量の多いアイテムを表す代替可能なトークンと、より価値のあるゲーム内アイテムのための NFT を使用する次世代の Web3 ゲームの導入となっています。


A notable example is the Star Atlas platform which offers users the opportunity to experience living in space and exploring the future of reality aboard their own customizable spacecraft.
注目すべき例は、ユーザーに宇宙での生活を体験し、カスタマイズ可能な宇宙船に乗って現実の未来を探索する機会を提供するスターアトラスプラットフォームです。


By introducing fungible tokens that have a limited life and can be purchased using the native token within the game, such projects can generate much higher trading volumes and essentially maintain stable supply and demand metrics.
寿命が限られており、ゲーム内のネイティブトークンを使用して購入できる代替可能なトークンを導入することにより、このようなプロジェクトははるかに高い取引量を生成し、本質的に安定した需要と供給の指標を維持することができます。


 However, with Web3 crypto farming game  CropBytes announcing the imminent launch of its Service Economy feature, the space is poised to witness the next evolutionary stage that will introduce gamers to a truly self-driven economic model.
しかし、 Web3 仮想通貨ファーミングゲーム CropBytes がサービス経済機能の間近に控えてる立ち上げを発表しており、この場はゲーマーに真に自己主導の経済モデルを紹介する次の進化段階を目撃する準備ができています。




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Last updated  2023.09.23 06:10:39
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