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2023.12.06
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カテゴリ: Web3

VIP Night Club Economics
ナイトクラブ経済学

On the other hand, VIP night clubs have a slightly different business model. VIP clubs enable those who want to pay more and have access to premium services to get the physiological desires they seek. The 3 main actors of a VIP night club are the  club operator participants  and  VIPs .
一方、 VIP ナイトクラブのビジネスモデルは少し異なります。 VIP クラブは、より多くお金を払いたい人やプレミアムサービスにアクセスしたい人が、求める生理的欲求を手に入れることを可能にします。 VIP ナイトクラブの 3 人の主役は、クラブの運営者、参加者、 VIP です。

The club owner provides a venue with drinks, food, music and a rule set of premium and non-premium services. No matter how interesting the venue’s design, music, drinks are, the venue’s own content can only have a limited impact on the participants’ experience whereas the user-generated content created as a result of the rules set by the club operator (such as VIP table prices, bottle service prices, dress requirements, etc.) can have a large impact.
クラブのオーナーは、飲み物、食べ物、音楽、プレミアムと非プレミアムのルールセットを備えた会場を提供します。会場のデザイン、音楽、飲み物がどれほど面白くても、会場自体のコンテンツが参加者の体験に与える影響は限られていますが、クラブの運営者が設定したルール (VIP テーブル価格、ボトルサービス価格、ドレス要件など ) の結果として創造されたユーザー生成コンテンツは、大きな影響を与える可能性があります。

The club operator has financial motivations whereas participants and VIPs have physiological motivations.
クラブの運営者には金銭的な動機がありますが、参加者や VIP には生理的な動機があります。



The VIP night club economics is similar to a F2P game except there is no advertising. Yet, some F2P games also don’t have ads and some VIP night clubs do have sponsored drinks and billboard ads.
VIP ナイトクラブの経済性は、広告がないことを除けば、 F2P ゲームに似ています。しかし、一部の F2P ゲームには広告がなく、一部の VIP ナイトクラブにはスポンサードリンクや看板広告があります。

Whales & VIPs
クジラ&VIP

The physiological needs of human are timeless and universal. The caveman from 100k years ago, the lord from 1k years ago, and the F2P whale today all crave the same physiological needs and are subject to similar compulsion loops.
人間の生理的欲求は時代を超越し、普遍的です。 10 万年前の穴居人、千年前の領主、そして今日の F2P クジラは、すべて同じ生理学的欲求を渇望し、同様の強迫ループにさらされています。

VIPs are similar to F2P whales — they spend huge sums of money to get access to premium content. Just like F2P whales, VIPs are also human and have emotional needs. Venues, methods, and tools might change from physical to digital but the fundamental needs don’t.
VIP F2P クジラに似ており、プレミアムコンテンツにアクセスするために莫大な金額を費やします。 F2P クジラと同じように、 VIP も人間であり、感情的なニーズを持っています。会場、方法、ツールは物理的なものからデジタルに変わるかもしれませんが、基本的なニーズは変わりません。

F2P whales spend because they want to acquire a desired emotional end-state — even though the game developers might not completely understand which emotions they want or which chemicals are created throughout the process, by conducting A/B tests throughout the game design process, game developers can engineer player behavior to maximize retention and monetization.
F2P クジラは、望ましい感情の最終状態を獲得したいためにお金を費やす ゲーム開発者は、自分がどのような感情を望んでいるのか、どのような化学物質がプロセスを通して作られるのかを完全には理解していないかもしれませんが、ゲームデザインプロセス全体で A/B テストを実施することで、ゲーム開発者はプレイヤーの行動をエンジニアリングして、保持と収益を最大化することができます。

We don’t have access to the spending distribution curve of VIP night clubs but let’s assume that an average whale spends $10k per night while the average participant spends $100. Assuming the club has a capacity of 2 VIP tables and 198 non-whale participants; the 2 whale tables that represent 1% of the attendance bring in +50% of the revenue.
VIP ナイトクラブの支出分布曲線にはアクセスできませんが、平均的なクジラが一晩に 10 ドルを費やし、平均的な参加者が 100 ドルを費やすと仮定しましょう。クラブに 2 つの VIP テーブルと 198 人のクジラ以外の参加者の容量があると仮定します。参加者の 1% を占める 2 つのクジラのテーブルは、収益の 50% 以上をもたらします。

Source Kitsch at Embassy
出典  Kitsch at Embassy

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Last updated  2023.12.07 06:48:04
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