情報開発と利活用

情報開発と利活用

PR

Profile

令和維新

令和維新

Favorite Blog

源氏物語〔10帖 賢木… New! USM1さん

🍇新作・長編歴史小… New! 神風スズキさん

円太郎バス GKenさん

Open conditional vs… samito07さん

タチウオで夜遊び Nori1022さん

Keyword Search

▼キーワード検索

Shopping List

お買いものレビューがまだ書かれていません。
2023.04.03
XML
カテゴリ: NFT

Tickets
チケット

Similarly, concert tickets and other event passes are also well suited to be represented by NFTs.

同様に、コンサートチケットと他のイベントパスは同じく NFT によって表すのによく適しています。

There’s a finite number of them, and access to the event requires proof.

彼らの数に限りがあり、そしてイベントへのアクセスは証明を必要とします。

NFTs can eliminate the problem of forgery and make it easy to verify authenticity and ownership.

NFT は偽造の問題を排除して、確実性と所有権を確認することを容易にすることができます



NFT tickets are also tradeable on
the secondary market, which unlocks a few things:

NFT チケットは派生的な市場で同じく取引可能で、少数のものの錠を開けます:

1.
Standardized marketplaces with buyer & seller protection (currently, tickets are traded on inefficient markets like FB & craigslist)
購入者と販売者擁護がある標準化された市場(現在は、チケットが FB & craigslist のような非効率的な市場で売買されます)

2.
Free market pricing
自由市場値付け

3.
Royalties for the original creator
オリジナル創作者のための著作権使用料




4.
Historical ownership data of tickets means performers can airdrop future passes, discounts, giveaways, etc to fans.
チケットの履歴所有権データは演技者がファンへの未来のパス、割引、参加者に商品を与える番組などを空中投下することができることを意味します。

5.
 NFT passes can also serve as a badge to showcase your fandom.
NFT パスがあなたのファン王国を紹介するバッジとして役立つ可能性があります。

The online ticketing market is estimated to be worth $30B+… and it’s growing fast.

オンライン発券市場は 300 億ドル+αの価値を持っていると見積もられ、それは速く成長しています。

A few projects I’ve seen working on NFT-based ticketing:

私が NFT ベースの発券に取り組んでいるのを見た2-3のプロジェクト:

l @GetProtocol

l @SeatlabNFT

l @YellowHeartNFT

l @GUTStickets

l @WicketEvents

Gaming Assets
ゲーミング資産

In-game assets benefit from NFTs for many of the same reasons.

ゲーム内資産が同じ理由の多くで NFT から利益を得ます。

Imagine that someone spent 5 years of their life accumulating a rare in-game collectible sword, and then outgrows or quits the game. That collectible clearly has value for gamers.

誰かが珍しいゲーム内収集品の剣を蓄積して5年の彼らの人生を過ごして、次にゲームに合わないほど大きくなるか、あるいはやめると想像してください。 その収集品は明らかにゲーム愛好家にとって価値があります。



The gaming industry is expected to make $200 BILLION in revenue this year, a significant portion of which comes from in-game purchases.

Royalties on secondary market trading of these gaming assets provide a strong incentive for gaming companies to create NFT based ecosystem.

これらのゲームの資産を取引きする派生市場の著作権使用料は、ゲーム会社が NFT ベースの生態系を作るための強い動機を提供します。

But digital assets are just the beginning… Real-world assets can get much of the same value from on-chain NFT representation.

けれどもデジタル資産は単に初まりに過ぎません。 実世界の資産はオン チェーン NFT 表現から同じ価値の多くを得ることができます。

For example: Real Estate is unique, has an owner, and requires proof of ownership.

例えば:不動産はユニークであって、所有者があり、所有権の立証を必要とします。


===============================

インターネット・コンピュータランキング
===============================
ネットサービスランキング
===============================





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2023.04.04 05:45:50
コメント(0) | コメントを書く


【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! -- / --
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
X

© Rakuten Group, Inc.
X
Design a Mobile Site
スマートフォン版を閲覧 | PC版を閲覧
Share by: